דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ללמוד לחיות אחרי טראומה 

מאת    [ 08/04/2018 ]

מילים במאמר: 372   [ נצפה 2002 פעמים ]

ללמוד את העצמי לאחר טראומה או חוויה קשה

על מנת להציע את דרך הטיפול שאני מציעה כיום עברתי דרך לא קצרה ולא פשוטה עם עצמי. שנים חשתי בעצמי את הטריגר הזה, שחשים בגוף ומחזיר את התודעה אפילו שנים אחורה וגורם לגף כולו להיכנס בחזרה לסיטואציה המפחידה, הגועלית והלא נעימה שבגללה מלכתחילה החלו הטראומה והחוויה הקשה.

היום אני יודעת שהצעד הראשון בריפוי, בשחרור ובהענקת תחושה טובה וחיובית לגוף היא על ידי למידת העצמי. כן! עליך ללמוד את עצמך. אף ספר פסיכולוגיה או מדריך רוחני לא ייטיב לתאר לך את התחושות שלך, בגוף שלך ובנפש שלך. המפתח לאלה נמצא בראש ובראשונה – אצלך!

זה לא קל. אבל מהר מאד מחלחלת הבנה שהלימוד הוא מאתגר ומסקרן גם יחד. עם הלימוד מגיע השלב השני – לקיחת האחריות. מתי בפעם האחרונה, בעת תחושה קשה אמרת לעצמך – "האחריות על עצמי – שלי!". זה השלב שבדרך כלל אנשים נעצרים בו, כי לקיחת האחריות אינה פשוטה כלל וכלל. ובתוך כל הלמידה הקשה הזאת – יש תבניות חיצוניות – להיות אדם, חלק ממשפחה, להיות במהלך השירות הצבאי, לעבוד במקום עבודה מחייב, להיות סטודנט או אפילו להיות בעל משפחה משל עצמך. אין כמו תבניות כדי לדכא את הלמידה העצמית ולסייע בריפוי הפנימי והחיצוני.

כשהגוף  שאוגר בתוכו את הטראומה – יתקשה בהבעת רגשות או כלל לא יעשה את זה. פער עצום בין העולם הפיזי לנפשי-רגשי ייווצר, פער שאי אפשר יהיה להתעלם ממנו. גם הסובבים לא יוכלו להתעלם. במקום הרגשות תהפוך השכלתנות לזו שמגדירה את האדם, את הווייתו ואת מי שהוא. אבל – האם רק זה מה שמאפיין אדם? לא ולא.

בזכות התמודדות עם הקושי, עם הפחד, עם הטראומה ועם הכאב הנפשי – יכול כל אדם ללמוד על עצמו דברים חדשים. הוא יוכל לבקש עזרה, תמיכה והכלה. הוא יוכל לכוון בעצמו את מה שדרוש לו ולא היכנס לתבנית החברתית המקובלת – רק כי ככה צריך או מצופה ממנו.

זה מה שעשיתי אני עם עצמי. ככה למדתי מי אני. למדתי שמה שרואים אינו מה שבאמת ושלעיתים גם אנשים אינם מה שהם נראים, אומרים או עושים. ההבנה הזאת סייעה לי רבות להבין את עצמי. להכיר את עצמי מבפנים. כך התחיל תהליך הריפוי. כך הבנתי איך אני לא מוכנה לחיות יותר, כך הבנתי איך יש באפשרותי לסייע לאנשים אחרים במצבי שלא יודעים מה לעשות, לאן לפנות ואיך לעזור לעצמם.

זואי הלל, פסיכותרפיה גופנית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב